Evästeasetukset

Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.

Skip to content

Kesätyö nosti osaamisen uudelle tasolle

”Kun asiakas on tyytyväinen, tiedän onnistuneeni”. Näin kertoo Hakosella kesätöissä ollut Annika Jonasson. Kesä Hakosella tarjosi monipuolisia tehtäviä ja uutta osaamista.

Aalto-yliopistossa opiskeleva Annika työskenteli kesällä Hakosen kahdeksanhenkisessä asiakaspalvelutiimissä. Aiempi kesätyökokemus kodinelektroniikkaketjun asiakaspalvelussa oli hyödyksi, mutta Hakosella asiakaskokemuksen tuottamiseen avautui aivan uutta syvyyttä.

Hakosen toiminta on uudistunut paljon viime vuosina, ja tämä näkyy myös kesätöiden tarjonnassa. Kodinkoneiden ja huonekalujen kotiintoimituspalveluiden rinnalle on kasvanut merkittävä elinkaaripalveluiden kokonaisuus.

Se tarkoittaa palveluna tuotettavia kodinkoneita ja pesulakoneita, jolloin Hakonen vastaa kuukausimaksua vastaan koneen jatkuvasta käyttömahdollisuudesta. Merkittäviä asiakkaita ovat esimerkiksi suuret vuokrakoteja tarjoavat yritykset.

Monipuolisuus tarjoaa parasta työkokemusta

”Monipuolisuus ja vaihtelevuus olivat työn suola. Aamulla ei voinut tietää, mitä päivän aikana edestään löytää. Soitto saattoi tulla yhtä hyvin asiakasyrityksen myyjältä, huoltoyhtiön edustajalta tai kotitalousasukkaalta. Toiset kysyivät ostamansa kodinkoneen toimituksesta, toisilla oli jonkin kodinkoneen huoltotyöt ajankohtaisia, kolmannella muutostarpeita toimitusten järjestelemiseen liittyen”, Annika kertoo.

Annika opiskelee Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa laskentatoimea sekä sivuaineena rahoitusta ja tieto- ja palvelujohtamista. Hakosella näihin kaikkiin sai käytännön näkökulman. Erityisen mielenkiintoista oli olla tuottamassa palvelua, joissa pääsin vaikuttamaan Hakosen asiakaskokemukseen sekä yritysten että kotitalousasiakkaiden mielissä.

”Ehdottomasti parasta oli päästä laajentamaan omaa osaamista yritysasiakkaiden asiakaspalveluun. Aikataulut ovat vaativia, tehtävät tarkkuutta vaativia ja moniulotteisia. Ehkä siksi myös onnistumisen tunteet olivat niin suuria.”

Tiimityötä lähi- ja etätyössä

Hyvä tiimi oli tukena koko kesän ajan. Kesä jakautui sekä lähi- että etätyöhön, mutta oma kokenut tiimi oli koko ajan tukena. Hyvästä yhteistyöstä oli hyötyä erityisesti keskikesällä, kun uusi suuri asiakas aloitti Hakosella ja tämä heijastui heti myös asiakaspalvelun työmäärään.

”Sain Hakosen kesätyöistä roppakaupalla itsevarmuutta omaan osaamisen ja asiakaspalveluun. Onnistumiset kaikkein vaativimpienkin asiakkaiden kanssa palkitsivat. Eikä työkavereiden merkitystä voi korostaa liikaa. Kesä meni töiden puolesta nappiin”, Annika päättää.

Opiskelun oheen sopivia työpaikkoja on tarjolla ympäri vuoden

Kesätöiden lisäksi Hakonen tarjoaa ympärivuotisesti joustavia ja esimerkiksi opintojen kanssa yhteen sovitettavia työmahdollisuuksia ympäri vuoden. Monipuolista työkokemusta voi kerryttää jo nyt osa-aikaisesti ja varmistaa näin mahdollisuudet kesälle 2022.