Evästeasetukset

Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.

Skip to content

Asiantuntijoiden vinkit isännöitsijälle – näin varmistat taloyhtiön pesulan vastuullisen ja huolettoman toiminnan

Taloyhtiön pesulan yhteiskäyttö aiheuttaa usein pulmatilanteita isännöitsijälle, hallitukselle ja huoltoyhtiölle. Alta löydät linkin webinaariin, jossa keskustellaan valtakunnallisen pesulakoneiden asennus- ja huoltopalvelun asiantuntijoiden kanssa pesulan vastuullisesta ja sujuvasta käytöstä. 

Pesulaliiketoiminnan palvelupäällikkömme Lauri Nojonen vastaa videolla alan keskeisiin kysymyksiin:

  1. Mitkä asiat vaikuttavat pesutuvan elinkaareen?
  2. Millaisia piilokuluja huoltamattomuus aiheuttaa pesuloissa?
  3. Mitkä ovat huoltokäyntien tavallisimmat syyt ja miten näihin voidaan puuttua?
  4. Miten pesutuvan elinkaarta voidaan pidentää esim. viestinnällä ja raportoinnilla?
  5. Minkälaisia vaihtoehtoja huoltosopimuksiin on tarjolla erilaisiin taloyhtiöihin? 
  6. Miten vastuullisuutta ja kierrätystä on mahdollista lisätä pesuloissa?

Pesutuvan elinkaareen ja piilokuluihin voi vaikuttaa helpoiten säännöllisillä vuosihuolloilla

Kalliiden korjausten syynä on usein säännöllisten huoltojen laiminlyönti; iskunvaimentimien kuluma voi aiheuttaa laakerien ja sitä kautta moottorin rikkoutumisen. Pahimmillaan vastuksiin kertynyt pöly ja nukka aiheuttaa palovaaran, vialliset ja tukkoiset suodattimet näkyvät myös veden ja sähkön kulutuksena.

Osaava ja koulutettu huoltohenkilö huomaa myös ylitäytön merkit säännöllisellä tarkistuksella, johon paras lääke on kommunikoinnin ja ohjeistamisen aktivointi. Ylitäyttö ja suodattimien putasus ovat yleisimmät syyt huoltokäynneille.

Järjestelmien, laitteiden ja sopimusten kehittäminen kokonaisuutena

Moderni ajanvarausjärjestelmä on usein vielä korvattu varauskirjoilla ja paperilistoilla. Sähköinen ajanvarausjärjestelmä selkeyttää toimintaa ja edesauttaa laitteiden oikeaa käyttöä sekä aikataulujen seuraamista.

Varausjärjestelmän tulee palvella tasavertaisesti kaikkia käyttäjiä, huoltosopimus tulee myös räätälöidä yhtiön tarpeisiin. Laitteiden käyttöaste ja kapasiteetti tulee sovittaa yhtiön kokoa ja käyttöä. Useampi pienempi kone voi olla parempi kuin yksi suuren kapasiteetin laite.

Katso Isännöintiliiton kanssa toteutettu webinaari aiheesta.